Monday, May 17, 2010

A blue blue Monday

It's a very blue Monday. The type of Mondays where I'm very tempted to call the boss and say I can't go to work.With 32 days of leave, any excuse to take a day off from work is justified, I don't care.

I can't decide why I'm so blue right now. I can't decide whether it's because I'm missing the sister, or because I'm sooooooooooooo jealous of her right now.

My baby sister is currently at Austin, Texas, and will be doing her internship there for the next 5 months. She will be paid in USD and after converting that salary of hers to Ringgit, it becomes a 5 digit number. Yup, that's how much they pay their interns over there. Makes me realize that what they pay us here is really peanuts.

Not only that, she gets to stay in a pretty apartment and they even organize road trips around Texas for the interns. Did I mention how envious I am yet?

I'm sooooo proud that the baby sister has gotten this oppurtunity. Though I wish I could pack myself in her luggage bag and follow her there. But being my sister, something has got to happen to her and this time she lost her luggage during the journey. Seems like MAS did not transfer her check-in luggage to Cathay and her luggage is goodness knows where in the world, leaving her with no clothes to wear currently.

If you wanna follow her adventures as a overly-excited, extremely-enthusiastic, ready-to-conquer-the-world intern in Texas, you can follow her blog. http://gennysmanythoughts.blogspot.com/

I think I've decided. I'm feeling blue because I miss her (even though I boasted to the hubby a few days ago that I couldn't wait to ship her off to Texas). It's just that she's so far away, and I can't even call her to nag her anymore, especially since I've got to help track her missing luggage from over here. :(

Genny, you better come back here after you finish your internship. Don't even think about your plan of finding a rich Texas oil man so that you don't have to come back here, YOU HEAR ME!!!

10 comments:

thefishdiary said...

got such internship one ark...
so darn JEALOUS lar...

:P Don't be blue dy, just have fun with your "distance relationship".

lee ping said...

Wow.. rupa-rupanya the rumor that I heard months ago is TRUE!!!! ah.....ah... ah....

Mindy said...

There were rumors? Then I know who talked cos I only told 2 ppl in the beginning. :P

Yup, it's all very true. And I'm all very jealous. Ai... ai... ai...

Genny said...

ohhh you're making me so homesick now, i miss my big sister too... =( everytime smtg bad happens the first word that comes to my head is "Minnnnnn" But arriving at Austin without my luggage, with no way to call home (unless i use the RM6/min roaming) almost made me burst into tears. Today felt so homesick and lost in the company.. But I decided not to cry. It's time for me to grow up and start getting chewed up by bosses and american ppl~ =p
Will update my blog soon, i'm getting the homesick bugs.. but the americans are so hospitable, they take us out for lots of meals, so at least it keeps my luggage depression and homesickness at bay~

Soo Huey said...

i see. it looks like a nice considered program that includes accommodation, decent salary and sight-seeing as well.

is it by USM or did she apply through a US-based corporation, or..?

Catherine said...

wow how nice..i am jealous too! :P

Soo Huey said...

ah... i see. interesting. no wonder. they wanna lure u work with them, so treat u nice nice. ;P

sounds like great opportunity n timing. the company seems nice too. all the best to Gen!

btw, texas is rather boring n oil is running out / losing preference, so i dont think marrying a rich oil tycoon in texas is necessarily a good idea. ;)

Genny said...

it's not so much that i chose IT, but they told me that I'd be more suitable for IT rather than software engineering. They chose MMU students for SE, cos of their better hardware knowledge, hmmm..

Haha, i won't marry a texas oilman anymore~ I can't live without my hokkien mee and tomyam, and laksa, and wantan mee. Oh, I'd kill for one bowl right now.... =(

Seng Piew said...

ah ma (granny) forbids genny from marrying gwai lo... so texas oil man is out of the question lah unless of course genny can find a chinaman orang minyak in texas! good grief, what am i trying to say? luv, daddums

Genny said...

Min, don't u think it's a bit creepy that I fell in love with the SE intern? I was complaining and complaining that dunno-who stole the SE internship, and I had to go for the IT internship....

The world is so small~~ =p

I totally forgot bout this blog post until Kelvin korek out... p/s: u've got a new blog stalker.. the Yet-To-Be-Approved-By-Abang-How-Baby-Brother-In-Law...

hahaha =)